avlägsna dig och ta mig med

Samspelt du och jag, sista tunneln innan paradis.
Lyckligt lottad är så pass få.
Tystad råder. Vackrast i världsalltet är du, Universums förstapris.
Där råder evigheten, den ska vi tillmötesgå.
Får jag hålla dig i handen när vi upphör existera?

Upphöra andas, ta plats i någons annans levnadslopp.
Plötsligt engagemang, ödet ska styra romans.
Skänk mig syre, ge mig luft. Antal hjärtslag uppgår i miljardbelopp.
Dyrkar lust och välgång, oslagbart tillsammans.
För dig kan vemsomhelst ta plats i atmosfär.

Mista livet är petitess, minusföljden är uträknad in i detalj.
Kan låta blodet härskna för din glädjande ambition
Min utstuderade dödsplan förtjänar diplom och medalj
Vitaliteten avtar, svartnar gradvis, snart upplyft till himmelposition.
Ber du om mig om livskraft, ska jag ge dig allt jag har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0