Jesus tar hand om dig

Färgerna bleknar inte mer, och tröjan skaver inte längre
Lika hopplöst oföränderligt som när
en nyponbuske fångar dagg i morgondvalan.

 Hon luktar perenner i sitt hår och struntar friskt i löst förtal
Tiden står inte still en sekund, men det gör jag.
tragiskt som en utbränd cirkusclown
Det stod fiasko i mina ögon redan då

 Vi har gått med känslan av dysterhet
sedan löven blåste varandra sällskap nerför paradgatan
Men orden ifrån min penna tröstar inte lika graciöst
Som det bubblande skratt du var van vid 

Allting känns kyligt sa hon
 men stiftet mot pappret tar nästan eld
 Och värmer bättre än din tillvaro i mitt liv
Det sägs att högre makter redigerar livslinjer
Är det sant det som sägs

Tänker jag ta mig ditt upp och sudda ut din själ


Kommentarer
Postat av: Jönsan

Herregud (passande?) så vackert! Är det du som har skrivit det? Jätte fint, mycket fint.

2008-12-09 @ 22:19:45
URL: http://emptypages.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, det är jag.

2008-12-09 @ 22:32:06
Postat av: Jönsan

blogg.se? Stod på hemsidan

2008-12-10 @ 10:39:59
URL: http://emptypages.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0