Vargen kommer!

Jag tog korgen under armen och drog på mig höga skor
den röda fina kappan har jag fått utav min mor
"-Akta dig för vargen," blev jag varnad innan eskapaden
"-Jag räds då ingen ulvafan," till vapen tar jag spaden

En kaxig Madame helt själv i stora skogen
men optimismen här den sprudlar och lär alltid vara henne trogen
Färden går i barrmark och grönskande dalar
genom vadhöga forsar, skymtas idylliska björksalar

Här ska plockas sommarbär till pajer och till safter
men allt detta plockande tär på hennes krafter
Hon lägger kroppen ner i gräset och somnar för en stund
försvinner snabbt i eskapi med vår folkkära John Blund

När sömnen sedan avtar och hon gäspar tungt och nyvaken
luftar varma sommarvindar den sköra kroppen, som nu är naken
Någon perverterad bandit har stulit hennes söta ekipering
och springer troligtvis omkring med rosa gamla spetsstring

Hon letar och letar, naken men bestämd
"Kom an då fega usling, jag ska utkräva min hämnd"
Bakom några granar, hör man kvävda skratt och fnitter
nu blir det inte nådigt, tänkte flickan och var bitter

På fjäderlätta sulor smygs det fram i busk och snår
synen som hon möter lockar fram en blygssam tår
Där sitter 4 grannpojkar och skrattar åt sitt bus
allt detta besvär för att få se en rakad mus

Vad är det med er grabbar, har ni aldrig sett en kvinna?
Ur deras vidöppna munnar börjar dreglet att rinna
Så börjar hon och skrika och flyr i ren panik
"-Men spring då dumma jävlar" hörs i ett avlägset skrik

Vargen tog ett språng och bet ihjäl alla snubbar
Likabra är det, nu blev det färre äckelgubbar
Sensmoralen i det hela, är efter eget vett och tycke
Men den som gapar efter mycket, blir sen ofta själv ett stycke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0