det var jag som började.

Korpsången

Om vingspann och näbbspets jag skall diktera
För få ser till fjädrarnas vett
Så låt mig få introducera
All visdom min fågel har gett

Visst står jag med truten i slask
Frossar i grannskapets spill
Påträffar stundom en välfödd mask
Stökig och högljudd, det är mitt sigill

Om vingspann och näbbspets jag skall diktera
Iris är mörk liksom resten av bålen
Men själen gäll och har färger flera
Ändock är jag för Döden symbolen

Mitt skri väcker avsky i samtligas öra
Det är blott lundarna som förstår
Att det är naturens storhet jag vill anföra
Krax är ju korpens metafor

Om vingspann och näbbspets jag skall diktera
En ensam drivare i dis
Låt mig istället symbolisera
andevärlden, exempelvis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0