Dedicerat gårdagens invärtesblödning..

minutiöst


så meningslöst.



Istället Du porösa domedag. Femton nyanser härdbly,
fast lika delar färgfotografi.


Domedag, minns du mitt anletes ursprung?
Min näsryggs börda, kindkotsroten, indigoblåa martyrhänder.
Somliga dagars offerblod är mina förfäders, och somliga dagar
är jag sjuhelvetes omprogrammerad.


Ibland bland vikingrelikar blandas en gyllene värn,
ett kranskärl runt nerver som trasslas samman

lätt som spindelben.


Till Er hågkomst, ansiktslinjer och en depraverad ätt.
Lid för midvinterkronan, svälj

svälj gapa svälj


svälj svälj svälj svalt fläcktyfus



minutiöst


så meningslöst



Svärdhugg alldeles lagom, planerar bara halkolyckor nu för tiden.





.







Längst bak i ledet faller först
 





trots tio sekler digerdöd.


Kommentarer
Postat av: Catarina

Vilken känsla, innerlighet fast med en hel del smärta!

Härligt! En länk tiil dig !

Kram

Catarina

2009-02-06 @ 15:47:55
URL: http://www.humandelight.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0